مجله اینترنتی

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

طرز تهیه حلوای آرد برنج چگونه است؟

حلوا جزو دسرهای مورد علاقه ایرانی ها محسوب می شود و برای مراسم های مختلفی مانند افطاری ها و مراسم مذهبی و ختم ها سرو می شود. یکی از انواع حلواهای پر طرفدار، حلوای خوش رنگ و خوش طعمآرد برنج است.

 

مواد مورد نیاز برای حلوای آرد برنج

۱ پیمانه آرد برنج
۲/۱ پیمانه شکر
۲/۱ پیمانه روغن جامد (توصیه شده در فصول سرد از روغن مایع استفاده شود)
۲/۱ پیمانه آب
۱ قاشق غذاخوری زعفران
۴/۱ لیوان گلاب (بسته به سلیقه افراد می توان از هل یا وانیل استفاده کرد)

 این حلوای پر طرفدار ۴۰ دقیقه زمان برای آماده شدن نیاز دارد و به عنوان میان وعده، دسر و عصرانه هم مصرف می شود. برای شروع پخت حلوای آرد برنج ، شکر و زعفران را با آب مخلوط کرده و حرارت می دهیم تا به خوبی حل شوند. سپس روغن را داخل ماهی تابه ریخته و حرارت می دهیم و در مرحله بعدی آرد برنج را به آن اضافه می کنیم.

 زمانی که آرد برنج را اضافه کردیم باید به طور مداوم آن را هم بزنیم تا به خوبی سرخ شود. سرخ شدن آرد برنج به این معنی است که رنگ آن به طلایی تغییر پیدا کند و روغن بیندازد و اگر این اتفاق نیفتاد کمی به آن روغن اضافه می کنیم.

 در این مرحله شربتی که در ابتدا آماده کرده بودیم را به آرد برنج اضافه کرده و به هم می زنیم تا کاملا یک دست شوند. اگر در این مرحله حلوا زیاد بر روی حرارت قرار گیرد ممکن است شربت بسوزد و حلوا سفت شود.

 برای سرو حلوا آرد برنج آن را داخل یک ظرف ریخته و صاف کنید سپس با پودر پسته و خلال بادام آن را تزئین کنید. اگر کمی خوش سلیقه باشید و حوصله داشته باشید می توانید گلوله های کوچکی با حلوای آرد برنج درست کنید و داخل آن را مغز بادام قرار دهید و روی آن را پودر نارگیل بپاشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی